Чому редакціям варто подумати над створенням аудіостратегії?

Нова хвиля популярності аудіоформату змушує навіть найбільші медіа думати про те, чи варто створювати власний подкаст або аудіоверсії матеріалів. Журналіст та подкастер Девід Тврдон вважає, що задуматись таки варто. Це переклад-адаптація його матеріалу із The Fix.

У вас є подкасти? А ваші репортери начитують власні статті, щоб презентувати їх як аудіоматеріали? Чи працюєте ви над створенням власного голосового асистента? Чи працюєте над аудіостратегією для смартспікерів?

Якщо ви хоча б раз ствердно відповіли на ці питання, нам є про що поговорити. А якщо ви не змогли ствердно відповісти на жодне з них, це теж нормально. Почнемо з основ.

Минулого року було багато новин про аудіо та подкастинг. Ось хоча б кілька з них:

Тож чи варто вашій редакції мати стратегію щодо аудіоконтенту? Так.

Я брав інтерв’ю для The Fix у Дана Ошинскі, ми розмовляли про редакційні розсилки. Насамперед я спитав, чи варто ньюзрумам мати стратегію щодо розсилок. Він впевнено відповів: так.

Вивчивши усі згадані вище матеріали, я також можу впевнено стверджувати, що ньюзрумам варто мати й аудіостратегію. Найлегший шлях почати це створити свій подкаст.

Аудіо чудовий спосіб будувати стосунки з вашою аудиторією чи спільнотою. У вже згаданому інтерв’ю про розсилки Дан говорив, що споживач, який читає ваш контент, дивиться ваші відео, підписаний на вашу розсилку та слухає ваш подкаст, найімовірніше готовий підтримати вас фінансово. 

У цьому переконується все більше редакцій по всій Європі. Колишній СЕО The New York Times Марк Томпсон підтверджує: чим більше типів вашого контенту споживають читачі, тим охочіше вони куплять підписку чи підтримають пожертвою. І будуть робити це регулярно.

У 2018 Всесвітня газетна асоціація опублікувала звіт «Зацікавлені читачі не відписуються». Для звіту вони проінтерв’ювали багато редакцій по всій Європі. І дійшли висновку, що вибудова звичок (наприклад, підписка, слухання подкастів, відвідування вебсайту, використання додатку) це хороша стратегія, щоб не розгубити прихильників.

Тож подкасти це ще один спосіб для вашої редакції посилити зв’язок з аудиторією, незалежно від того, чи є у вас прибуток від підтримки читачів.

Створення подкасту

Як я зазначав, почати подкаст це найлегший крок. Саме з нього варто починати редакційну аудіостратегію.

У цій справі є багато підходів. Один з найпопулярніших для ньюзрумів зробити подкаст щоденних новин (згідно з дослідженням Ніка Ньюмана, старшого дослідника у Reuters Institute for the Study of Journalism, яке він презентував на News Impact Summit).

Для невеликої редакції це може бути складним завданням. Однак варто пам’ятати, що дати своїй аудиторії можливість будь-коли прослухати випуск з найважливішими новинами минулого дня це спосіб стати популярнішим.

Якщо щоденний подкаст це занадто, почніть із щотижневого. Найпопулярніші жанри подкастів у США та Європі це комедія, новини та культура й суспільство

Ось кілька ресурсів, які я раджу тим, хто починає свій подкаст:

Podcasting 101 це відеосерії, які пояснюють все: від запису до монтажу і публікування подкасту;

Gimlet Academy мінісеріал від піонера подкастів Алекса Блумберга, який навчає мистецтва аудіосторітелінгу;

Tools for podcasters матеріали про те, як подкасту рости й заробляти гроші, зокрема на платформі RadioPublic. У них теж є гайди для початківців.

Інтеграція аудіо

Як я вже говорив, подкасти — це хороший старт, але як проєкти вони мають різні шляхи розвитку. 

У 2021, здається, все легше поєднати платні подкасти й підписку або платне членство. Розвиток Spotify обіцяє, що не треба буде заморочуватися з різними додатками та інтеграціями.

Великі компанії, мабуть, надалі продаватимуть рекламу у своїх подкастах, а от ті, в кого по кілька тисяч підписників, можуть заробляти на продажі доступу до своїх подкастів.

Як і розсилки, подкасти є хорошим способом утримати свою аудиторію. Окрім того, аудіо це ще й дуже особистий зв’язок зі слухачами, зважаючи на те, що більшість слухає подкасти не «відкрито», а у своїх навушниках.

Якщо подкасти робить певний ньюзрум, він також може випускати статті в аудіоформаті. Wall Street Journal, Bloomberg та інші видавці використовують синтетичні голоси, які можуть озвучувати тексти слухачам. А у данському онлайн-виданні Zetland автори самі начитують свої статті.

Звісно, можна створити й налаштувати власного голосового асистента, чий «голос» лунатиме з домашніх смартспікерів. А ще можна створювати кімнати для живих аудіочатів — така опція може бути однією зі складових аудіостратегії вашої редакції.

Більше на тему:

Я подкастер. Де мої гроші?
Як створити подкаст, який слухатимуть
«Ага, звісно, усі мають свій подкаст»
Подкасти, які змушують злізти з велосипеда
Що слухати: сім аналітичних подкастів

Матеріал створений (перекладений) у рамках проєкту Львівського медіафоруму, який співфінансується урядами Чехії, Угорщини, Польщі та Словаччини через Вишеградські гранти від Міжнародного Вишеградського Фонду / International Visegrad Fund. Місія фонду полягає у просуванні ідей щодо сталого регіонального співробітництва в Центральній Європі. Погляди, викладені у цьому матеріалі, належать авторам і не відображають офіційну позицію Міжнародного Вишеградського Фонду.

Переклад та адаптація Ольги Липинської

Оригінал: What is your newsroom’s audiostrategy

Головне зображення: Volodymyr Hryshchenko

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.